Zjistěte, co je pro Instagram typické a jaké reklamy může vaše firma využít

Instagram patří Facebooku již od roku 2012. Platforma pro sdílení fotek se ale od Facebooku liší. Překlopit stejnou reklamu z Facebooku na Instagram není vhodné řešení. Co tedy od Instagramu čekat a jaké reklamy na něm vytvářet?

Na Instagramu se zaměřte na vizuální stránku

Mileniálové, kteří jsou nejčastější uživatelé, chodí na Instagram za inspirací. Vyhrajte si s fotografiemi a videi, aby vypadaly co nejlépe. Jako třeba weef - cestovatelka a digitální nomádka, která má velmi kvalitní instagramové příspěvky. Její fotografie jsou vždy rozpoznatelné mezi ostatními. Využívá jednotný styl a filtry, které jsou jako její podpis a vždy víte, že patří jí.

 

Zdroj: Instagramový profil Weef

 

Podobně byste se měli postavit k Instagramu vy. Začnete sledovat oblíbené účty i mimo svůj obor. Získejte inspiraci a pokud jste dříve na Instagramu nebyli, zkuste si první sami s osobním účtem. Uvidíte, na co uživatelé reagují a co má z vašich příspěvků největší  dosah .

Instagram není jen o sledování oblíbených herců, zpěváků a dalších známých osobnosti. Mileniálové sledují i své oblíbené značky. Budete také jednou z nich?

Na Instagramu využijte pro reklamy fotografie, videa, carousely a Instagram stories

Ukažte své produkty na fotografiích, které váš business vystihují. Zapomeňte na produkt na bílém pozadí. Zasaďte ho do prostředí, vytvořte koláž, vžijte se do role člověka, který si od vás váš produkt kupuje. Jak ho používá? Ukažte, co mu přinese za radost, řešení jeho problému či proč mu ušetří čas.

Podívejte se například na reklamy firmy Mana,  plnohodnotné výživy ve formě nápojů.

 

 

Chcete:

 

1. Přivést více lidí na svůj web

2. Zvýšit povědomí o své značce

3. Zvýšit počet stažení vaší aplikace jako třeba u Go Euro

 

Reklamy na Instagramu vám to umožní. Na výběr máte ze 4 druhů reklamních formátů:

 

  1. Fotografie

  2. Videa

  3. Carousel

  4. Instagram stories

 

V každé reklamě musíte cílit na užší publikum. Jsou vaši zákazníci v určitém věku? Jaké mají zájmy, kde bydlí? Chcete cílit na uživatele, kteří se nedávno oženili nebo vdali nebo se přestěhovali do nového bydlení?

Toto se ani tak neliší od nastavení u Facebookových reklam. Na Instagram i Facebook ale chodí trošku jiné skupiny lidí. Na Instagramu je více mladších lidí než těch starších než 44 let. Přesto si najdete cílovou skupinu v každé věkové kategorii i na Instagramu. Věk vašeho publika však může být prvním kritériem, proč na Instagramu reklamy vytvářet nebo ne. 

Video reklamy mají až 60 sekund

U reklamního videa se zaměřte na úplný začátek. Pokud během prvních pár sekund nezaujmete, uživatel bude scrollovat dolů a vaše video upadne v zapomnění. Uvědomte si také jednu důležitou věc - video se spouští bez zvuku . Přemýšlejte tedy o přidání titulků nebo k výzvě o zapnutí zvuku k videu.

Často slyšíte, že videa jsou teď in. Ano, jsou a dokonce se více upřednostňují v algoritmu Facebooku i Instagramu. Ale pozor. Udělat video jen proto, abyste měli video, není efektivní.

Zaměřte se na kreativu a stále mějte před sebou svého cílového zákazníka. Proč video dokouká do konce a koupí si váš produkt/uloží si vás do paměti, až vás bude potřebovat?

Nebojte se zeptat svých spokojených i nespokojených zákazníků, proč vás milují/proč odcházejí. Nejcennější zpětnou vazbu získáte od těch zákazníků, co se od vás rozhodli odejít. Poté s těmito informacemi pracujte. Pomohou vám nejen vylepšit reklamy, ale hlavně produkty/služby, které nabízíte.

 

U carouselových reklam buďte kreativní  

Carouselové reklamy lze přirovnat k otáčení stránek v časopisu. Jen to děláte pohybem prstu zleva doprava (angl. swipe) po obrazovce chytrého telefonu. Na poslední fotce je proklik na váš web, kam uživatel může přejít.

 

Carouselove reklamy na instagramu

Zdroj: Socialmediaexaminer.com

Carouselové reklamy se dají skvěle využít - ukažte třeba přípravu jídla ve vaší kavárně a na konci ukažte výsledný produkt. Komu by se pak nesbíhaly sliny, když uvidí tu dobrotu? V posledním kroku pak přidejte odkaz na rezervaci. Uvidíte, že se vám zákazníci jen pohrnou.

Instagram stories jsou pro lidi synonymem pro zkoumání novinek v životě přátel, ale i svých oblíbených značek

Příběhy jsou dostupné v horní části aplikace. Vytváří je sami uživatelé, ale prostor mají i ty sponzorované. Výhoda je, že se Instagram stories zobrazují na celé obrazovce. Umožňují být uživatelům součástí reklamy. Pokud budete Instagram stories vytvářet v Business manageru, můžete jednoduše vyhodnocovat, jak si reklamy vedou (tzv. Stories insights).

 

Instagram stories hodně využívá Airbnb pro své zážitkové výlety . Airbnb je znám hlavně pro pronájem bytů, pokojů, postelí u lidí, kteří je mají volné. Ale Airbnb také nabízí zážitkové akce, kdy se třeba s někým místním budete učit vařit, nebo půjdete spolu na průvodcovanou procházku méně známými části města.

Popřemýšlejte, jestli jsou pro vás Instagram stories vhodné, co můžete Instagramerům nového a zajímavého ukázat, že si to spojí s vaší firmou?

Jak prakticky udělat reklamy na Instagramu

  1. Založte si na Facebooku Business Manager (BM)

  2. V BM v Nastavení firmy přidejte Instagram účet

  3. Začněte vytvářet reklamu v Power Editoru nebo Správci reklam

  4. Vyberte umístění reklamy na Instagram

  5. Spusťte reklamu

 

A rada na závěr? Učte se od dalších firem na Instagramu. Na obrázku nebo videu záleží nejvíce, ale nepodceňujte ani texty. Pro instagram jsou typické hashtagy.

#nebojtesejepouzit

Rozmyslete si, jestli jsou pro vaši firmu Instagramové reklamy vhodné a pak začněte! #huranareklamy #reklamanainstagramu

Potřebujete poradit nebo chcete, abychom vám reklamy spravovali? Ozvěte se nám.

 

Autor: Olga Ryparová

 





 

Zobrazit další články

Máte dotaz, podnět, komentář k obsahu článku? Napište nám.

Zajímá-li Vás něco jiného, klikněte na "upřesnit". Odpovíme Vám