Zapněte se ve vyhledávačích

| Štítky: Blog , SEO

Je možné se takzvaně „zapnout“ ve vyhledávačích, tedy být vidět se svou nabídkou hned druhý den a potom už navždy? Ano, je to možné! Jediné, co potřebujete, je investice do některých z forem marketingové podpory, kterou zastupují PPC a SEO. Nemáte v pojmech PPC, SEO, Sklik, AdWords úplně jasno?
To vůbec nevadí, rádi Vám stručně řekneme to nejdůležitější.

Drtivá většina českých uživatelů internetu používá k vyhledávání Google.cz a Seznam.cz. Po zadání takzvaného dotazu, například „dámské oblečení“, vyhledávač zobrazí na jedné své stránce 10 stránek z internetu, které vyhodnotil jako nejlepší odpověď na daný dotaz (Obr.1). Této části výsledků se říká fulltext, nebo také přirozené výsledky. Vyhledávač tyto stránky zobrazuje zcela bezplatně. Prostor nad a vedle těchto přirozených výsledků potom slouží k zobrazení reklamy v systému PPC (Pay Per Click), která se v daném vyhledávači platí formou pohyblivé částky za proklik.

Seznam – placené a neplacené výsledky vyhledávání:

Obr.1 Seznam – Neplacené výsledky (zelený box, fulltext) a placená PPC reklama (červený box)

1) Placené výsledky vyhledávání – PPC reklama

V prostoru označeném na obr.1 a 2 červeně se zobrazuje placená reklama související s dotazem uživatele – v tomto případě nabídka dámského oblečení. Investice do této PPC reklamy umožňuje prakticky okamžité zobrazení Vaší nabídky ve výsledcích vyhledávače a okamžité fungování nového e-shopu nebo nové nabídky na internetu. Pořadí jednotlivých inzerátů je poté dáno složitým systémem hodnocení a mimo jiné i částkou peněz, kterou je inzerent ochotný zaplatit za proklik. České vyhledávače provozují každý svůj reklamní PPC systém:

Google.cz – reklamní systém AdWords
Seznam.cz – reklamní systém Sklik

2) Neplacené výsledky vyhledávání – fulltext

Tyto výsledky jsou označeny na obr. 1 a 2 zeleným rámováním. Stránky se v tomto prostoru zobrazují bezplatně a o jejich pořadí rozhoduje opět složitý systém hodnocení kvality stránek. Nejjednodušším způsobem, jak obsadit se svojí nabídkou přední pozice v této přirozené části výsledků vyhledávání je investice do SEO – optimalizace pro vyhledávače. Vyhledávače hodnotí velké množství kritérií, podle kterých řadí výsledky ve vyhledávání a obsazení předních příček je často výsledkem dlouhých měsíců poctivé práce. Kvalitní obsah stránek je jedním ze základních kamenů úspěchu.

Google – placené a neplacené výsledky vyhledávání:

Obr.2 Google – Neplacené výsledky (zelený box, fulltext) a placená PPC reklama (červený box)

Závěr

V základních pojmech marketingu ve vyhledávačích máte nyní přehled. Stačí to samotné pro úspěšné podnikání na internetu? Víme ještě mnohem více, neváhejte nás kontaktovat.

Co bude příště?

Zajímává Vás, co má vliv na cenu v reklamních systémech (PPC reklama)? Jak se určuje cena za proklik? Potom si nenechte ujít náš příští díl.

comments powered by Disqus